woensdag 23 april 2014

Paper Nails

Paper Nails

HejHej sweet peoples,
Aller eerst, wouw ik ben zo blij ik heb op mijn Instagram fashion account nu meer dan 1,1K followers! Wouw iedereen heel erg bedankt en please helpe me naar de 2K dat zou echt ge-wel-dig zijn!

Afgelopen weekend was ik in Emmen en ben daar dus ook wezen shoppen. Ik liep dus de Kruidvat in en ging kijken bij de Essence afdeling (wow die is echt mega en super leuk!) en ik zag iets ge-wel-digs. Ik hoorde wel eens vaker mensen praten en bloggen over paper nails maar ik wist nooit hoe het echt moest. Ik heb het ooit eens geprobeerd met gewone alcohol maar dat werkte niet echt bij mij. Maar nu zag ik dus een speciale nagellak waar mee je dus super makkelijk paper nails kan maken! Ze verkopen er ook allerlei printjes bij die je kan gebruiken, echt een musthave. Ik ga jullie nu vertellen over hoe je het moet doen en wat ik er van vind. Maar eerst: CLEAN YOUR NAILS.


Clean your nails
Mijn zusje kwam laatst aanzetten met dit potje, dip&clean nailpolish remover van de Hema. Mijn eerste gedachten was van uhm hoe werkt het maar na dat ze het me uitlegde dacht ik wow dit is echt handig. In het potje zit dus een hele grote spons met nagellak remover en in de spons zit een klein gaatje waar je je vinger in kan stoppen. Je moet vervolgens je vinger een beetje heen en weer wrikken en als je je vinger dan uit het potje haalt is je nagellak weg! Echt super handig en na een tijdje gaat het ook nog eens super lekker en zoet ruiken. Hmmm een zekere en handige musthave.
Voordeel: Je nagellak gaat er snel af en het ruikt naar een tijde super lekker.
Nadeel: Je hele vinger zit onder met alcohol en dat is niet heel erg goed voor je huid.
Dip&clean nailpolish remover, 2,75 euro, Hema


Na dat je je oude nagellak er af hebt gehaald weetje denk ik wel wat stap twee is. Zo niet? Dan verwijs ik je even door naar één van mijn blogspots: http://realfashionlove.blogspot.nl/2014/02/nail-it.html
Top coat, 2,75 euro, Hema


En dan nu waar het allemaal om draait, how to make paper nails?


Stap 1
Zorg voor een onderlaag kleurtje ik heb zelf wit gebruikt. Voor meer informatie over de nagellak die ik heb gebruikt en hoe je hem het best aanbrengt:  http://realfashionlove.blogspot.nl/2014/02/nail-it.html . Na het lakken moet je je nagels natuurlijk laten drogen. Maar heb je niet zo veel zin om te wachten? Oplossing: je hebt ook speciale nagel drogers. Deze zijn helemaal niet duur maar wel super handig.
Long lasting nailpolish, 2,50 euro, Hema
Nagellak droger, 2 euro, Action



Stap 2 
Zoals ik al vertelde is er een speciale nagellak waar mee je paper nails kan maken. Deze heet "Nail art paper print transfer solution" van Essence. Breng hem eerst met een dun laag je aan en laat hem vervolgens drogen. 
Nail art paper print transfer solution, 1,89 euro, Essence (o.a. bij Kruidvat)


Stap 3
knip vervolgens een stukje krant papier af met wat tekst. Je kan ook de printjes gebruiken van de Essence. Deze kosten 1,39 euro en zijn verkrijgbaar bij o.a. Kruidvat. Je hebt 4 verschillende soorten doosjes waar 6 verschillende printjes in zitten. Ik zelf heb nummer 1 "get the news" en nummer 4 "live laugh love". De anderen zijn nummer 2 "my wild side" en nummer 3 "love letters" Maar je kan zo als ik net al vertelde gewoon een krant gebruik. Je hebt maar een heel klein stukje nodig wat prima over je nagel heen past.
Nail art paper print manicure, 1,39 euro, Essence (o.a. bij Kruidvat)


Stap 4
Manier 1: Leg het stukje papier op een watje. Breng nu een laagje nail art paper print transfer solution aan op het stukje papier en doe dat ongeveer twee keer. Leg vervolgens het watje met het stukje krant (met de print naar de nagel toe) op je nagel en druk het er lichtjes op de nagel gedurende vijftien seconden. Haal het er voorzichtig af en laat het goed drogen.

Manier 2: Breng een tweede laagje nail art paper print transfer solution aan op je nagel en druk het stukje papier met de print naar de nagel toe op je nagel. Druk het er lichtjes op de gedurende vijftien seconden en haal het er vervolgens voorzichtig af. Laat het daarna goed drogen.

Stap 5
Om te zorgen dat het extra lang blijft zitten breng je weer een dun laagje top coat aan. En tada je nagels zijn klaar!

What I think about it
Voordelen: Ik vind het resultaat super mooi en echt heel leuk. Het ziet er heel moeilijk uit en dat is het ook een klein beetje. Het is een beetje priegelen maar na goed oefenen heb je elke keer weer een prachtig resultaat.
Nadelen: Het kost heel erg veel tijd en het is wel een moeilijk werkje als je er net voor het eerst mee begint.

Good Luck and Kisses x


Geen opmerkingen:

Een reactie posten