donderdag 10 juli 2014

Henna tatoeage

Henna tatoeage

HejHej sweet peoples.
Ik ben laatst naar een soort van buitenlands festival geweest in Alkmaar. Het was niet echt zo'n festival als je denkt. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe je het uit legt. Het was meer een soort cultureel feest met allerlei culturele dingen zoals eten en muziek. Je kon er ook bepaalde workshops volgen of dingen kopen en doen. Zelf heb ik en mijn zusje een Henna tatoeage laten zetten wat ik eigenlijk altijd heb willen doen.


Henna is lichaamsversiering dat afstamt uit de Arabische, Afrikaanse en Indische cultuur. Henna wordt gemaakt met een speciaal mengsel dat afkomstig is uit een Henna plant. Het blijft tussen de één tot vier weken zitten. Het ligt er aan waar je het plaatst en of je het veel nat maakt. Wanneer je het aanbrengt op de houd is het een bruinige of roodachtige kleur. Maar nadat het hard is en je het eraf kan halen wordt het een bruinige roodachtige kleur.


Zelf wilde ik altijd al een keer een Henna tatoeage hebben. Ik vond het altijd super mooi en erg fleurig. Zelf zou ik denk ik nooit een echte tatoeage nemen. Maar ik vind lichaamsversiering wel erg mooi zeker met vele krullen en bloemen. Daarom houd ik ook zoveel van Henna. 


Je kan ook zelf een Henna tatoeage maken. Hier volgt het stappenplan met de ingrediënten:
1. Om het mengsel te maken voeg je 2 eetlepels Henna poeder, een half glas warme koffie en een theelepel citroensap. 
2. Meng de ingrediënten goed en stop het in een spuit zak met een hele kleine opening zodat je er mee kunt tekenen/schrijven.
3. Maak een mooie tekening of wat je ook wilt op een gewenste plek van je lichaam met het mengsel.
4. Laat het vervolgens minstens tussen de één tot twee uur drogen op je huid en probeer het niet nat te laten worden of ergens mee tegen aan stoten. Dit kan er namelijk voor zorgen dat het uitloopt. Het beste is natuurlijk om hem lekker lang te laten drogen want dan blijft het extra lang zitten.
5. Na dat je het hebt laten drogen kan je het er afhalen met water. Gebruik hier bij geen zeep! Vervolgens kan je het nog insmeren met olijfolie of babyolie. Hier door blijft het nog langer zitten. Je kan dit ook om de drie dagen doen of één keer in de week.




Good Luck and Kisses x

2 opmerkingen: