zaterdag 25 oktober 2014

Denim, Part 3

HejHej sweet peoples.
Dit is alweer het laatste deel van de serie. Hebben jullie al mijn eerste Lookbook van de serie gezien? Nee? Hier is de link: . De volgende Lookbook staat vanaf woensdag 29 oktober'14 ook online. Maar we gaan nu beginnen aan het laatste hoofdstuk van de serie en dat gaat over Denim. 
 Denim bestaat al vele jaren en de spijkerbroek is eigenlijk nooit uit de mode geweest. Spijkerbroeken? Wie heeft dat nou niet in zijn/haar kast liggen? Uhm nou ik! Ik ben geen grote spijkerbroeken fan, waarom niet? Dat weet ik eigenlijk niet, de laatste keer dat ik een echte spijkerbroek droeg was ongeveer drie jaar geleden. Ik vind wel de print erg leuk dus daarom heb ik wel een of twee broeken met denim print. Maar laatst heb ik dan toch een echte spijkerbroek gekocht bij H&M. En ik ben er eigenlijk best trots op om mijn eerste spijkerbroek in drie jaar weer in de kast te hebben liggen. Ik denk dat ik hem misschien nog vaak zal dragen. 


Ik ben denk ik een heel erg raar persoon want zoals ik net al zei hou ik niet zoveel van spijkerbroeken maar het gekke is dat ik dol ben op spijkershorts. Ik vind spijkershorts echt super leuk en vooral in van die hele lichte kleuren. Ik zelf vind dan pastelkleuren of kant er erg leuk bij staan. Maar op spijkerstof past eigenlijk gewoon alles. En wie zegt dat spijkershorts alleen voor de zomer zijn? Spijkershorts kunnen gedragen worden door het hele jaar in. Je kan ze combineren met knee socks of met een legging.


Je hebt natuurlijk ook niet alleen spijkerbroeken maar ook spijkerjasjes. Vroeger toen ik heel klein was droeg ik graag spijkerjasjes. Er is toen ook nog een tijd geweest dat ik het echt verschrikkelijk vond. Maar sinds twee jaar vind ik ze toch weer erg leuk. Je kan ze op elke manier stylen en ze passen eigenlijk overal wel bij. Op een leuk jurkje of gewoon als jas, alles kan wat jij wilt. Natuurlijk zijn er ook nog verschillen in kleuren, stoffen, scheuren, gaten en van alles en nog wat. Zelf heb ik een vrij neutrale zonder tierlantijntjes. Aldus ik zou wel een spijkerjasje willen met allemaal kant.

Laatst was ik wat aan het lezen in een paar tijdschriften en toen kwam een artikel tegen dat ging over "Double Denim". Double Denim komt een beetje uit de oude tijd. In eerste instantie dacht ik van hea getsie dat ziet er toch ook niet uit, maar toen ik begon te lezen en wat plaatjes opzocht op internet veranderde mijn mening. Je kan natuurlijk je spijkerbroek en je spijkerjasje in de zelfde soort denim stof hebben en met de zelfde kleur maar dat is natuurlijk een beetje saai. Twee verschillende kleuren denim of verschillende stoffen zijn helemaal in op dit moment. Draag een donkerspijkerbroek met daarop een licht gekleurd spijkerjasje en een leuke top en tada je bent klaar! 


Ik heb het net voornamelijk gehad over spijkerbroeken, jasjes en shorts maar er is natuurlijk nog veel meer. Zoals spijkerjurkje, rokken, schoenen of blouse. Je kan het zo gek niet bedenken en het is er wel. Maar groot en deels bestaan ook vele kledingstukken uit een andere stof en hebben gewoon denim print. Zelf houd ik daar iets meer van maar dat is mijn mening. Ieder heeft zijn/haar style en voorliefde voor bepaalde stoffen en kleding.

Ik heb zoals gewoonlijk weer 5 winkels/webshops voor jullie:

  1. http://www.denimplus.nl/
  2. http://www.asos.com/?hrd=1
  3. http://www.forever21.com/EU/Product/Main.aspx?br=f21&lang=en-US
  4. http://www.hm.com/nl/
  5. http://nl.boohoo.com/


Good Luck and Kisses x


All photos are from Tumblr

Geen opmerkingen:

Een reactie posten